Fremtidens markedsføring!

Hvis du ønsker å øke din online-tilstedeværelse og øke avkastningen på markedsinvesteringene dine, markedsfør godt innhold. Innhold som engasjerer målgruppen din og oppmuntrer til positiv handling som likes og deling med andre.

Når det gjelder potensiell rekkevidde, er video et virkemiddel helt uten sidetykke. Ifølge Forbes forventes det at videovininger vil utgjøre mer enn 80% av all webtrafikk innen 2019. YouTube har mer enn en milliard unike besøkende hver måned, og en tredjedel av all tiden folk bruker online, er dedikert til å se på videoer.

 

En av de største styrkene til video markedsføring er at den er svært visuell og auditiv, noe som betyr at den har større innvirkning og er lettere å huske. Hvis et bilde sier mer enn 1000 ord så er et minutt med video verdt 1,8 millioner ifølge Forresters forskere. Dette kombinert med videoens iboende delbarhet gjør den til et kraftig verktøy innen innholdsmarkedsføring. Engasjer seerne, og de vil dele videoen med andre. De vil bruke mer tid på nettstedet ditt, og de vil bruke mer tid på å interagere med merkevaren din. Video, enten animasjon eller film, er en glimrende måte å nå målgruppen din på, men du må gjøre mer enn bare å lage en god video for å realisere dens fulle potensiale. Ikke forsøm sosiale medier og sørg for å fremme på tvers av flere kanaler. Hvis du ønsker å fullt ut kapitalisere investeringen i video/animasjon, må du gjøre det enkelt for brukerne å finne og dele innholdet. Effekten økes for alle likes og multiplisert med hver deling.

 

Som kampanjer på sosiale medier eller som en SEO boost, er video eller animasjoner uten tvil den beste investeringene du kan gjøre. Ordet “animasjon” er ofte forbundet med tegneserier eller barnefilmer; Men det er etterhvert blitt et godt etablert begrep innen digital markedsføring. Animasjonens evne til å kommunisere merkevaren og levere innhold som overgår fantasiens grenser vil lamslå deg!

 

Comments